Dirigida per:
James Bobin. Guió: Linda
Woolverton. Música: Danny Elfman. Fotografia: Stuart Dryburgh. Protagonitzada per: Mia Wasikowska,
Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Anne Hathaway, Sacha Baron Cohen entre
altres...
Després d’una primera part dirigida per Tim Burton i que era una oda a la
imaginació i als elements fantàstics arriba la seva seqüela. No es cap secret
que molts vam posar-nos les mans al cap al sentir no tan sols que hi hauria una
segona part (quan la primera ja tancava la història de l’Alicia) i que, per a
més inri, Tim Burton deixava la direcció del projecte. Bé, aquesta preocupació
no és infundada, només hem de mirar la grandíssima quantitat de seqüeles
innecessàries i mal dirigides que abunden en la cartellera i que només responen
a les ànsies de diners de les productores, deixant de banda, allò tan important
que és la qualitat del material en si.
Podríem dir que Alicia a través del mirall és una extensió de la pel·lícula
original, amb tots els personatges fent exactament allò que feien en l’entrega
original: Johnny Depp com el barretaire boig, l’Helena Bonham Carter com la
terrible reina de cors o la adorable Anne Hathaway com la reina blanca. Per
tant, m’atreviria a dir que deixant de banda l’aparició del “temps”, encarnat
per un mol encertat Sacha Baron Cohen, aquesta pel·lícula vindria a ser el
segon episodi d’una tradicional sèrie de dibuixos animats en que, amb un
conflicte diferent, els personatges fan exactament el mateix que van fer la
primera vegada (ser ells mateixos)
i el bé s’imposa al “mal”.
Tot i que la història sigui tòpica, senzilla i previsible, cal destacar,
ara si, la major virtut de la cinta: els aspectes visuals. La pel·lícula no tan
sols manté el llistó de la primera sinó que deixa via lliure i sense fre a l’ús
d’uns efectes especials que fan de la pel·lícula una exhibició de múscul brutal
en l’apartat tècnic. Els escenaris, les escenes d’acció són molt
espectaculars, però clar, sense una bona
història amb un mínim de profunditat deixen una sensació de buit.
Tot i que la pel·lícula és bastant rodona i satisfactòria si no es mira massa
de prop, fa pensar en si realment era necessària la pel·lícula en si quan la seva premissa és que el barretaire vol
trobar els seus pare. Es troba a faltar
potser la irracionalitat de la primera cinta, aquí més aplacada, com un quadre
de fons però que està al servei del guió, res a veure amb la pel·lícula
original.
Com a conclusió, la cinta no és res de l’altre món, però no crec que quedis
massa decebut del seu resultat si la mires de reüll, sense buscar-hi les cinc
potes al gat. És una bona opció per a un diumenge tarda si vols entretenir-te,
sense genialitat però amb coherència.
No hay comentarios:
Publicar un comentario